تحلیل سیستم مدیریت طرحهای سرمایه ای برق منطقه‌ای خراسان 13 ص (ورد)
نوشته شده توسط : پروتکل های درمانی
تحلیل سیستم مدیریت طرحهای سرمایه ای برق منطقه‌ای خراسان 13 ص (ورد)

تحلیل-سیستم-مدیریت-طرحهای-سرمایه-ای-برق-منطقه‌ای-خراسان-13-ص-(ورد)لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 11 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏«‏ مدیریت طرحهای سرمایه‏‌‏ای شرکت بر منطقه‏‌‏ای خراسان‏»
1
‏«‏ مدیریت طرحهای سرمایه‏‌‏ای شرکت بر منطقه‏‌‏ای خراسان‏»
2
‏مقدمه
‏بيست و يك سال پس از اختراع برق توسط اديسون اولين مولد برق جهت تامين روشنايي حرم مطهر حضرت رضا(ع) نصب و راه اندازي شد و طي يكصد سال گذشته براي روشن نگه داشتن اين بارگاه ملكوتي اقدامات فراواني به منصه ظهور رسيده است.
‏در سال 1343 شركت برق منطقه اي خراسان تشكيل شد و مسئوليت تامين برق شهرستان مشهد را با استفاده از چند دستگاه مولد ديزلي بر عهده گرفت.
‏در سال 1347 براي تامين برق شهرهاي ديگر استان نيروگاه حرارتي مشهد به بهره برداري رسيد. در سال 1349 بنا به تصميم وزارت متبوع (آب و برق) مديريت نيروگاه مشهد به شركت توليد و انتقال نيروي برق ايران (توانير) منتقل و بدين ترتيب اين شركت تا سال 1365 ضمن تامين برق شهرهاي جنوبي و چند شهر شمالي خراسان با نيروگاههاي ديزلي تحت مديريت خود مسئوليت انتقال و توزيع برق در استان خراسان را بر عهده داشت.
‏در سال 1366 مجددا با تصويب وزارت نيرو كليه تاسيسات توليدي شركت توانير شامل نيروگاه هاي توس، مشهد، شريعتي، شيروان و قاين به شركت برق منطقه اي خراسان واگذار و اين شركت وظيفه توليد، انتقال و توزيع برق در استان را عهده دار و فصل جديدي در سيماي صنعت برق خراسان گشوده شد و بخشهاي مختلف صنعت برق بعنوان اولين استان كشور از مديريت واحدي برخوردار گرديد.‏ ‏در آن زمان شركت داراي سه معاونت تخصصي بود، معاونت توزيع نيرو: سرپرستي امورها، قسمت ها و ادارت برق مشهد و شهرستان ها كه به شكلي در ارتباط با مردم بودند. معاونت بهره برداري توليد و انتقال: مسئوليت كليه نيروگاه هاي استان و بخش انتقال نيرو و بالاخره معاونت طرح و نوسازي: سرپرستي واحدهاي مهندسي و اجرايي طرح هاي توليد و انتقال را بر عهده داشتند. از آنجا كه واحدهاي تابعه شركت عملا بصورت واحد مستقل به وظايف خود عمل مي نمودند در سال 1371 كه به منظور تمركز زدايي و واگذاري كارها به بخش خصوصي و نظارت و هدايت بيشتر واحدها، تشكيل شركت هاي وابسته در دستور كار شركت قرار گرفت و با شتاب بيشتري اين مهم اجرا و هر يك بصورت يك شركت هويت تازه اي يافتند. در حال حاضر 16 شركت در سه بخش توليد، انتقال و توزيع و خدمات فني مهندسي و خدماتي به ثبت رسيده و ارائه خدمات مي نمايند.
‏در بخش توليد: شركت‏ ‏هاي مديريت توليد برق توس ، مديريت توليد برق مشهد ، مديريت توليد برق خيام و مديريت توليد نيروگاه‏ ‏هاي گازي خراسان.
‏در بخش انتقال: شركت هاي احداث تاسيسات انتقال نيرو و شركت مهندسي انتقال نيرو و مخابرات شرق(مهام شرق).
‏در بخش توزيع: شركت توزيع نيروي برق مشهد ، شركت توزيع نيروي برق خراسان رضوي ، شركت توزيع نيروي برق خراسان جنوبي ، شركت توزيع نيروي برق خراسان شمالي.
‏شركت هاي ديگر شامل: شركت خدمات پشتيباني نيرو (پشتيبان) ، راهبر نيروي خراسان ، مهندسي مشاور نيروي خراسان (منيران)، نصب و تعميرات نيروي خراسان (نتن)، خدمات رفاهي و عمومي (رفانير)، و فني توس نيرو كه در راستاي سياست هاي متخذه فعاليت مي نمايند. برابر اساسنامه شركت هاي معرفي شده بالاترين مرجع تصميم گيري و نظارت اين شركت ها، مجمع عمومي است كه رياست مجمع بر عهده مدير عامل شركت برق منطقه اي خراسان است.
‏برق در منابع اصلی خود نیروگاهها تولید می شوند سپس به مراکز توزیع برق انتقال داده می شوند و پس از تقسیم و کاهش ولتاژ در بین مصرف کنندگان توزیع می شود. پروژه ی مد ن‏ظ‏ر در فاز توزیع برق است.
‏شرکت برق منطقه ای خراسان پروژه ی مدیریت طرحهای سرمایه ای را از اوایل سال 1382 آغاز کرد. وسعت این پروژه در سراسر استان خراسان سابق( خراسان شمالی ‏–‏ رضوی ‏–‏ جنوبی) بود که با عنوان سیستم های توزیع برق ‏آغاز به کار کرد‏. اما بعدها به دلیل پاره‏‌‏ای از مسائل این پروژه به قسمتهای ‏کوچکتری‏ تقسیم شد ‏تا‏ کاملتر و تخصصی تر به این پروژه پرداخته شد. ‏مدیریت طرحهای سرمایه ای در حوزه‏‌‏ی برق خراسان و در شرکت برق منطقه ای خراسان فعالیت خودش را آغاز کرد تا بتواند از طریق وب و اینترنت به کاربران خود ارائه خدمات بدهد و سیستم بروکراسی را به فراموشی بسپارد. این پروژه دو هدف عمده را در نظر داشت : اول برنامه ریزی و اجرا، دوم بهره‏‌‏برداری و توزیع.
‏«‏ مدیریت طرحهای سرمایه‏‌‏ای شرکت بر منطقه‏‌‏ای خراسان‏»
3
‏ملاحضات داخلی
‏نبود بانک اطلاعاتی جامع و کاملی که تمامی فرآیندها به طور مستقل از آن بهره ببرند. هر بخش برای خود سیستم اطلاعاتی داشت که اطلاعات مربوط به پروژه که به آن بخش مربوط بود را در خود نگاه می داشت که این کار باعث بروز افزونگی زیاد در داده ها و در نتیجه امکان جمع آوری اطلاعات آماری را بسیار مشکل می نمود.
‏پیمانکاران برای ارسال و ثبت صورت وضعیت خود و دریافت تاییدیه ای برای آن که منجر به پرداخت هزینه به آنان می شود باید صورت وضعیت رابه مجریان مربوط تحویل و آنان نسبت به ثبت اقدام می کردند که این امر به دلیل زیاد بودن مشغله ی کاری مجریان در اکثر موارد با تاخیر صورت می گرفت که در نتیجه باعث پرداخت نشدن به موقع هزینه به پیمانکاران و توقف مراحل اجرایی پروژه ‏تا پرداخت هزینه به پیمانکاران می شد.
‏کارشناس مربوط به بررسی صورت وضعیت های ارسالی توسط پیمانکاران باید از مراحل و میزان پیشرفت فیزیکی هر پروژه اطلاعات کامل و جامعی داشته باشد تا بتواند نسبت به رد یا قبول صورت وضعیت اقدام کند که این امر در سیستم حاضر به علت نبود ناظری که اطلاعات را در پایگاه به طور مستقیم ثبت کند وجود ندارد.
‏ملاحضات خارجی
‏عدم حضور پیمانکاران در سیستم به عنوان یک فرآیند و بروز مشکلات که در ادامه اجرای پروژه به دنبال دارد.
‏عدم وجود اطلاعات جامع از روند کلی تمامی پروژه ها جهت اخذ تصمیمات کلان توسط مدیران ارشد شرکت.
‏تعریف مسئله‏:
‏هدف ما از بررسی این سیستم این است که موارد زیر محقق شود:
‏دخالت دادن پیمانکاران و ناظران در روند اجرایی پروژه ها در سیستم فعلی
‏تسریع در انجام پروژه ها توسط پیمانکاران
‏داشتن بانک اطلاعاتی جامع به طوری که باعث رفع افزونگی داده ها می شود
‏ارائه ی اطلاعات جامع به مدیران ارشد شرکت جهت اخذ تصمیمات کلان مدیریتی
‏راه حل:
‏اصلاح سیستم مکانیزه موجود با اعمال تغییرات در عملکرد سیستم حاضر :
‏اضافه کردن بخشهایی برای ناظران مقیم که پیشرفت هایی فیزیکی پروژه های انجام شده توسط پیمانکاران را به صورت مدام ثبت نماید.
‏ایجاد بخشهایی برای پیمانکاران جهت ثبت صورت وضعیت ها به صورت مستقل
‏افزودن قابلیت ویرایش اطلاعات ثبت شده در سیستم که منجر به جلوگیری از تغییرات دستی داده ها در پایگاه داده اطلاعاتی و ایجاد ناسازگاری در آن
می شود.
‏یکپارچه کردن پایگاه داده های بخش های مختلف جهت جلوگیری ازافزونگی داده ها
‏امکان سنجی
‏امکان سنجی تکنیکی:
‏«‏ مدیریت طرحهای سرمایه‏‌‏ای شرکت بر منطقه‏‌‏ای خراسان‏»
4
‏برای اصلاح سیستم موجود احتیاج به افزودن چندین صفحه وب جهت محقق شدن اهداف فوق می باشد که فن آوری ایجاد آن در سازمان موجود می باشد.
( از جمله سیستم وب ، هاست ، دامین )
‏همچنین حضور برنامه نویسان وب که در سیستم وجود دارد.
‏پشتیبانی سیستم توسط برنامه نویسان و مشاوران سیستم برای رفع مشکلات احتمالی
‏آموزش ناظران مقیم و پیمانکاران جهت کار با صفحات و کارتابل های اضافه شده
‏امکان سنجی عملیاتی:
‏به علت این که اصلاحات صورت گرفته باعث تسریع در روند پرداخت هزینه ها به پیمانکاران، عدم ایجاد داده های ناسازگار و تسریع در عملیات تایید صورت وضعیت می شود درنهایت سبب کاهش زمان اجرای پروژه خواهد شد. که این امر با استقبال خوبی از سوی سازمان و پیمانکاران روبرو است.
‏امکان سنجی اقتصادی:
‏ایجاد اصلاحات در این سیستم احتیاج به صرف هزینه زیادی ندارد. ولیکن باعث تسریع و بهبود عملیات انجام شده می شود.
‏هزینه برنامه نویس جهت پیاده سازی صفحات وب در مجموع 1000000 ریال
‏هزی‏نه سرور برای ایجاد پایگاه مرکزی ‏که البته در سازمان وجود دارد‏ (در صورت‏ تمایل به استفاده از سرور جداگانه باید تهیه شود)
‏هزینه آموزش کاربران از جمله پیمانکاران و ناظران مقیم جهت کار با سیستم مکانیزه حدود 500000 ریال
‏پشتیبانی از سیستم توسط برنامه نویسان که ماهانه حدود 1000000 ریال می باشد.

 

دانلود فایل





:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 آذر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: